Üdvözlöm Önt a Keresőoptimalizálás és Online Marketing oldalán!

Ma, szinte ezek a legdivatosabb szavak. Keresőoptimalizálás és Marketing. De vajon tényleg csak divat, vagy van mögötte valós érték, tartalom, haszon is?

Ezen az oldalon, ezekre a kérdésekre adok választ Önnek, igaz csak kivonatolt formában, erősen a lényegre szorítkozva, hiszen Önt első sorban az érdekli, hogy hogyan hoz hasznot Önnek a SEO és a Marketing.

Ugye egyetért Velem?

Remélem igen, és akkor arra kérem Önt, hogy pár perc erejéig figyeljen rám! Köszönöm!

Mi az Ön haszna a keresőoptimalizálásból?Részletesebb infók a keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás segítségével érhető el az, hogy honlapunk, weboldalunk a keresők találati listáján előrébb kerüljön. Alapvetően, Magyarországon a legelterjedtebb kereső a Google, ezért első sorban erre fektetünk hangsúlyt.

A keresőoptimalizálás definíciója

A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A keresőoptimalizálás (SEO) különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

 

Internetes marketing stratégiaként a keresőoptimalizálás (SEO) figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.

 

A SEO-k rövidítés a keresőoptimalizálókra (search engine optimizers) is vonatkozhat, akik a keresőoptimalizálást elvégzik. A keresőoptimalizálók a SEO-t mind külön projektként, mint egy marketingkampány részeként is szolgáltathatják. A SEO taktikák a weblap fejlesztésébe és dizájnolásába is beépíthetők. A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.

 

Forrás: Wikipédia Támogassa akár 500 forinttal a Wikipédiát, a szabad enciklopédiát. Mi rendszeresen támogatjuk.
“A tudás legyen mindenki számára szabadon elérhető”

A keresőoptimalizálás – nevezzük a továbbiakban SEO-nak, ez sokkal rövidebb – több részből tevődik össze, de most kiemelek 2 fontos rész és ezeket magyarázom el.

Az egyik fontos a “tartalmi SEO”.
Ez azt jelenti, hogy a weboldalon, honlapon elhelyezett tartalmat optimalizáljuk a megfelelő kulcsszavakra. A kulcsszavakat, közösen határozzuk meg az oldal tulajdonosával, és olyan oldalakat hozunk létre, amelyek ezeket a szavakat fogják tartalmazni a megfelelő arányban. A szövegben elhelyezzük azokat a kulcsszavakat, amelyek fontosak az adott oldalra nézve, de mindezt úgy kell megtenni, hogy a szöveg teljesen értelmes és nyelvtanilag is helyes legyen.

A tartalmi keresőoptimalizálást, már a weboldal, honlap létrehozásakor felvitt végleges tartalmakban elvégezzük, vagyis a megkapott szöveget, egy kicsit átfogalmazzuk, hogy megfeleljenek ezeknek a kritériumoknak.

A weboldal, honlap létrejötte után felvitt tartalmaknál – melyeket már az oldal kezelője visz fel – is kiemelten kell figyelni a tartalmi keresőoptimalizálás szabályaira és célszerű – ha nem vagyunk biztosak abban, hogy jól csináljuk – egy erre a területre szakosodott szakemberrel átnézetni a szöveget.

Sokan úgy gondolják, hogy ez nem olyan fontos. “Minek nézessem át, jó az úgy, az oldalam most is jó helyezést ér el” – mondják. De – és ezt nem veszik figyelembe, vagy nem is tudják – a google folyamatosan fésüli át a weboldalakat és az oldalakat újra és újra rangsorolja. Ha – és ez elég gyakori jelenség – egy adott témára, egyszer jó helyezést elért weboldalon a továbbiakban nem talál optimalizált és releváns, friss tartalmat, szépen “visszaejti” a találati listában, és újra el kel teljen egy jó idő, mire többszöri újrarangsorolás után ismét elkezdi “felemelni”, ha megfelelő a tartalom.

[templatic_msg_box type=”info”]Végkövetkeztetésként, ha hosszú távra tervezi, hogy honlapja, weboldala jó helyezéseket érjen el a google keresőben, a keresőoptimalizált tartalomra fordítson kiemelt figyelmet.[/templatic_msg_box]

A másik SEO eszköz a “linképítés”. Bár ez ma már nem annyira fontos, és nem is érdemes mesterséges úton túl sok linket építeni.
A linképítés azt jelenti, hogy minél több link mutat más oldalakról a weboldalunkra, honlapunkra, vagy annak egy adott aloldalára, azt az oldalt a google, az adott témára fontos oldalként fogja értékelni, és szépen, lassan elkezdi “felemelni” a találati listában.

Persze sok árnyalata van ennek a témának is, hogy párat említsek, nem mindegy milyen és mennyi idős oldalakról mutat hivatkozás a mienkre, a hivatkozás milyen kulcsszóval, szöveggel van ellátva, ez a szó vagy szöveg fontos és kiemelt-e az adott oldalra vonatkozóan, és még hosszan sorolhatnám a feltételeket.

Alapvetően, szerintem 2 dolgot kell megértsen egy weboldal, honlap tulajdonos a linképítéssel kapcsolatba.

Egy. A “linképítés” önmagában nem egy csodaszer. Ha a honlapunkon nincs értékelhető tartalom – a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva – akkor hiába építünk sok linket, nem fogjuk elérni a megfelelő eredményt, sőt inkább rosszabbat teszünk vele. Tartalom nélkül nincs értelme a linképítésnek és szerintem, magára is valamit adó optimalizáló szakember neki sem kezd a linképítésnek, ha nincs a honlapon megfelelő mennyiségű tartalom.

Kettő. Ma már inkább arra kell törekednünk, hogy érdekes tartalommal töltsük meg a honlapunkat, és ezt a tartalmat próbáljuk minél szélesebb körben népszerűsíteni, hogy elinduljon egy természetes “linképítés”, úgy, hogy ezeket az érdekes tartalmakat más oldalak átveszik.

Ha mást mondanak Önnek a linképítéssel kapcsolatban, akkor valószínűleg csak arra utaznak, hogy a pénzét pocsékolják.

 Végeredményben, kijelenthetjük azt, hogy ma már a legfontosabb a honlap keresőoptimalizálás szempontjából a TARTALOM kersőoptimalizálása és népszerűsítése. 

A linképítés, egy honlap megszületése utáni szakaszban segítheti a népszerűsítést, de mint fentebb írtam, tartalom nélkül ez mit sem ér.

Remélem tudtam segíteni Önnek a keresőoptimalizálás lényegét megérteni!